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Game Development keeps going on… On Unity!

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It’s been so long since I wrote my last news! Okay, I had my holidays in the meanwhile, but Our Hero! Hyper Sword keeps going on! 3 months ago I said that the essentials of the game was ready, i.e. Ourhero could walks, runs, jumps and gets followed by a camera. It was 6 months ago when I decided to leave RpgMaker MV in April, to move the development of Our Hero on Unity. Six long months!! And today, finally, I can say: the structure of the game is ready! All the characters movements, the battle system, animations, HUD, movement scripts, interaction scripts, a map editor even better, ninja towers: looks like we have it all! So it’s time to start the real Ourhero’s adventure which will be definitely better than the demo released in May. Maybe someone expected something more from me, but, hey, in 6 months I’ve been learning to programme in C# and how to use Unity . It was not that easy at all, but today I am pretty proud about the results achieved, and now I’m ready to re-start again. I promise you: next time I will post a in-game screenshot it will be not a jumble of tiles and random objects, but a real level! See you soon!

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– ITALIANO –

Così tanto tempo che non dò più notizie! Ok che ci sono state un po’ di vacanze di mezzo, ma Our Hero! Hyper Sword sta sempre andando avanti! 3 mesi fa avevo detto che la base del gioco essenzialmente c’era, Nostroeroe poteva camminare, correre, saltare e farsi seguire da una telecamera. Ora in realtà sono passati 6 mesi da quando ad aprile decisi di abbandonare RpgMaker MV per passare allo sviluppo di Our Hero su Unity. Sei lunghi mesi!! Ed oggi, finalmente, credo di poter dire che la struttura del gioco è pronta: movimenti di tutti i personaggi, sistema di battaglia, animazioni, hud, script di movimento, di interazione, un map editor migliore, torrette ninja: sembra esserci tutto! Quindi è finalmente arrivato il momento di cominciare l’avventura vera e propria di Nostroeroe che, grazie all’engine più potente, si strutturerà in modo diverso rispetto alla demo rilasciata a maggio in occasione dello Svilupparty. Forse ci si aspettava qualcosa di più ma, hey, in 6 mesi mi sono messo ad imparare a programmare e ad usare Unity, da zero . Non dico che sia sempre andato tutto liscio, anzi ho avuto intenzione di abbandonare tante volte, ma oggi sono discretamente felice dei risultati raggiunti e di essere pronto a RIcominciare. E vi prometto che la prossima volta che posterò uno screen del gioco non sarà un’accozzaglia di tiles e oggetti a caso, ma un livello vero e proprio!  See you soon!

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